MRN69 MRN69
403
BLOG

Małe zdziwienia, czyli jak Duda wykorzystał Merkel...

MRN69 MRN69 Polityka Obserwuj notkę 11

Dziwne, naprawdę dziwne. Chyba po raz pierwszy we współczesnej historii Polski widzę jak polski polityk wykorzystuje polityka niemieckiego, a nie odwrotnie! I jak relatywnie słaby jest polityk niemiecki w konfrontacji z politykiem polskim!

Wydaje mi się, że rozmowa telefoniczna Duda-Merkel była majstersztykiem w prowadzonej od kilku dni przez obóz rządzący grze wokół zmian w ustroju władzy sądowniczej. Przecież ta rozmowa, w połączeniu z ruchem w postaci prezydenckiego warunku większości 3/5 w wyborze sędziów do KRS, stanowi potężne - realne i wizerunkowe - uderzenie w tzw. opozycję totalną. Duda otrzymał od Merkel milczącą zgodę na zmiany wewnętrzne i - moim zdaniem - uznanie w roli namaszczonego przez Trumpa partnera, a w zamian Merkel otrzymała od Dudy deklarację proeuropejskiego charakteru inicjatywy Międzymorza.

W tej rozmowie telefonicznej istotne są trzy elementy. Raz, to że miała miejsce właśnie dzisiaj. Dwa, że w komunikacie nie ma ani słowa o zagrożeniu praworządności w Polsce. Trzy, że to prezydent Duda (a nie premier Szydło) rozmawiał z kanclerz Merkel.

Polska kuje żelazo póki gorące...

MRN69
O mnie MRN69

Jestem urodzonym w Paryżu i zakochanym w polskiej ziemi obywatelem tego świata, który pragnie dojść do tamtego świata. Jestem także mężem i ojcem. Byłem wreszcie doradcą podatkowym i specjalistą ds. zarządzania wiedzą, ale nie jestem pewny, czy chcę wrócić do tej aktywności. W górach odnajduję i przeżywam to, czego nie umiem nazwać, ale bez czego nie umiałbym przeżyć w mieście.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka