MRN69 MRN69
139
BLOG

Małe zdziwienia, czyli norma wolności na metr kwadratowy...

MRN69 MRN69 PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 0


Zdziwiłem się, słysząc słowa p. Rulewskiego we wczorajszym programie "Minęła 20" w TVP Info. Pan senator wypowiedział bowiem następującą normę wolności na jeden metr kwadratowy: 6 osób! Tak, tak, według niego, na jednym metrze kwadratowym mieści się 6 osób i dlatego dzisiaj na Placu Konstytucji, który liczy sobie 10 000 metrów kwadratowych, było 60 000 osób.

Trochę także zdziwiłem się, gdy p. Onyszkiewicz w tym samym programie powiedział, że będąc w opozycji demokratycznej w epoce PRL walczył (dokładniej: "walczyliśmy") o...demokrację liberalną.

Owszem, w połowie lat 80. miałem raptem 15-16 lat i mogłem rozumieć jeszcze niewiele. Ale wiedziałem, że żyję w demokracji socjalistycznej, a "Solidarność" walczy o demokrację bez żadnych przymiotników. Po prostu o demokrację.

A jednak myliłem się!

Ale na pewno nie zdziwię się, gdy 6 maja 2026 r., po X Marszu Wolności, usłyszę od p. Onyszkiewicza, że "Solidarność" walczyła o członkostwo Polski w Unii Europejskiej i przyjęcie euro...

MRN69
O mnie MRN69

Jestem urodzonym w Paryżu i zakochanym w polskiej ziemi obywatelem tego świata, który pragnie dojść do tamtego świata. Jestem także mężem i ojcem. Byłem wreszcie doradcą podatkowym i specjalistą ds. zarządzania wiedzą, ale nie jestem pewny, czy chcę wrócić do tej aktywności. W górach odnajduję i przeżywam to, czego nie umiem nazwać, ale bez czego nie umiałbym przeżyć w mieście.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka